Thursday, January 28, 2010

sayangku

Saya ada sang kumbang. Saya sayangkan dia. Saya percaya dia pun sayangkan saya.

Ahhh... batinku menjerit dia yang ku rindu...

Namun imanku membantah!

Jika dia yang ku rindu siapakah Allah di hatiku?
Jika dia yang ku cinta siapakah Muhammad di jiwaku?
Jika benar2 dia yang Al Wadud ciptakan untukku pasti aku senang sekali menerimanya.

"sedangkan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik, dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik" (AnNur:26)

Tapi jika bukan? sia-siakah aku tumpahkan segala rasa cinta dan kasih yang Allah turunkan daripada 99asmaul husnaNya,,,,,,

Ya Allah!SUBHANALLAH,,

Bayangkan wahai teman2, Allah hanya turunkan 1 dpd 99 nama2 indahNya.

iaitu cinta
aku sudah tak mampu menahan panahan cinta yang fitrahnya aku perlukan sang mujahid sebagai sayap kanan perjuangan ke arah baitulmuslim ku!

Namun aku sekadar manusia hina yang tak layak mendapatkan sang mujahid seperti Umar AlKhattab r.a...

Aku sekadar mampu menumpang kasih pada sang kumbang...yang kuharap menjadi seperti Salahuddin Alayyubi menjadi pembela ku di masa kelak

aku jua titipkan peringatan dan semangat tatkala sang kumbangku terpatah sayapnya di kala berjuang di bumi yang asing...demi mendapatkan ilmu untuk mempertingkatkan daya mekanisme penerbangan nya

Walau seluas lautan aku tintakan menjadi nukilan di sini,
aku tetap aku...

aku hanyalah sang merpati yang tewas dalam perjuanagn membela imannya...

No comments:

Post a Comment